Egzersiz Performansı ve İyileşmede Omega-3’ler

Egzersiz Performansı ve İyileşmede Omega-3’ler

 

Kaynak : OmegaQuant 

 

Omega-3'lerin spor performansı ve egzersiz toparlanmasındaki faydalarına işaret eden birkaç çalışma yapılmıştır. En son çalışma, çeşitli performans ve iyileşme parametreleri üzerinde çeşitli dozlarda balık yağını test etmek için 30'dan fazla sporcuyu görevlendiren ABD'deki bir avuç üniversiteden geliyor.

 

Önceki çalışmalar, kas ağrısını azaltmaya ve iyileşme süresini iyileştirmeye yardımcı olmak için balık yağı omega-3'leri almanın bir yararı olduğunu ima etti. Ancak bu, bunu gerçekleştirmek için muhtemelen oldukça yüksek dozlara ihtiyacınız olduğunu gösteren ilk çalışmadır.

 

Çalışma yazarlarına göre, belirli iyileşme stratejilerinin iskelet kası hasarının bazı semptomlarını hafifletmede başarılı olduğu gösterilmiş olsa da, kişinin zarar verici/zorlu bir egzersizin ardından yaşayabileceği olumsuz etkileri hafifletmek için beslenme stratejileri de önerilmiştir. .

 

"İlgi toplayan bir beslenme stratejisi, omega-3 yağ asitlerinin tüketimidir. Omega-3'lerin insan sağlığı üzerindeki pleiotropik etkilerinin (örneğin, kardiyoprotektif, trigliserit düşürücü ve anti-enflamatuar) keşfi, önemli tıbbi ve kamu ilgisini uyandırdı, ancak son zamanlarda omega-3'ler egzersiz topluluğunun dikkatini çekti" dediler. "Omega-3'ler genellikle ton balığı ve somon gibi yağlı balıkları tüketerek diyet yoluyla elde edilir ve ayrıca balık yağı yumuşak jel takviyeleri gibi oral takviye yoluyla da elde edilebilir."

Spesifik olarak, bu araştırmanın amacı, balık yağı takviyesi dozunun, zorlu bir eksantrik egzersizin ardından kas performansı, algılanan ağrı ve kas hasarı belirteçlerinin iyileşmesi üzerindeki etkisini incelemekti.

 

Bu amaçla, üniversite çağında direnç eğitimi almış 32 erkeğe (~23,6 yıl, 71,6 kg, 172,1 cm) ~7,5 hafta boyunca günde 2, 4, 6 g balık yağı veya plasebo verildi. 7 haftalık takviyenin ardından, dikey sıçrama, diz ekstansör gücü, 40 yarda sprint, T-testi çevikliği ve algılanan ağrının egzersiz öncesi performans değerlendirmeleri, kaslara zarar veren bir egzersizden önce tamamlandı ve hemen sonrasında tekrarlandı.

 

Sonunda, 6 gram balık yağının, zarar verici bir egzersizin ardından atlama performansının ve kas ağrısının iyileşmesini optimize eden sihirli dozaj olduğunu buldular.

Mayıs ayında, sporcularda yapılan balık yağı takviyesi araştırmasının türünün ilk örneği sistematik incelemesi, biliş, kalp sağlığı, kas iyileşmesi ve bağışıklık alanlarında geniş ölçüde olumlu etkiler gösterdi.

 

American Society for Nutrition's Advances in Nutrition tarafından 8 Mayıs'ta yayınlanan çalışma, "balık yağı takviyelerinin bisikletçilerde reaksiyon süresi, ruh hali, kardiyovasküler dinamikler, iskelet kası iyileşmesi, proinflamatuar sitokin TNF-a ve post- egzersiz NO (nitrik oksit) tepkilerini inceledi.

Çalışma, futboldan rugby'ye ve bisikletten yüzmeye kadar geniş bir spor yelpazesindeki sporcular için omega-3 balık yağının faydasını gösterdi.